Monday, August 07, 2006

Tillbaka i Stockholm

Japp, nu är jag hemma igen, och ska lite snabbt försöka sammanfatta. Innan jag åkte ställde jag följande frågor:
"Vad är det egentligen Eric håller på med i SF? Är det sant att vissa områden i
SF är som Hornstull, fast 2.0? Är det WiFi och Google för hela slanten?"
Svar: San Francisco ÄR Hornstull 2.0. Inget snack om saken. Massvis med caféer, barer och happenings, och WiFi överallt. Och det är sant - man träffar en massa folk som jobbar på Google.

Det jag speciellt gillar med San Francisco är att det känns som att alla är på väg någonstans. Det finns ett driv som jag inser att jag saknat i Stockholm. Sen är det självklart kul att så många håller på med internet / bloggar / web 2.0. Det finns ett momentum, en kritisk massa, som gör att det hela tiden händer saker.

Min största internet-relaterade insikt: Web 2.0 - jag kan inte vänta. Det jag speciellt skulle vilja ha i mitt eget liv är ett smartare sätt att kommunicera med mina vänner. Exempel i rätt riktning:
Ni förstår vad jag menar. Detta är web 2.0.

Snart är det dags för ett rejält internetparty.

1 comment:

Karin said...

Ja, det är verkligen dags för ett internet-party. Det är även sista chansen att dricka rosévin för sommaren snart! Och glöm inte att du ska ge mig några timmar med dina web optimizerskills. Så dra inte iväg utomlands för länge!