Wednesday, July 26, 2006

Coworking!

"A cafe-like venue (with good coffee and wifi!) for independent consultants,
workers, students, social geeks, vloggers and cultured folks to come work,
relax, collaborate."

Alla idéer eller saker man själv efterfrågan visar sig redan vara en bra bit på väg i San Francisco. Som t.ex. att man ska kunna resa runt jorden och bara checka in på ett lokalt "kontor" på platsen där man råker befinna sig. Den här länken hittade jag för 5 minuter sen. Än så länge verkar det bara finnas coworkingplatser i USA, och det verkar vara ganska "grassroots". Hoppas det snart dyker upp lite mer kommersiella alternativ - så att det inte bara blir hangouts med hacker-geeks. :)

1 comment:

Karin said...

Ted! Fan va grymt det verkar i San Fransisco! Jag har mycket roligt läsandes din blog på kontoret. Det här påminner lite om min community som jag startade när jag var i Prag 2001. Minns du den?